إدارة المشاريع الإحترافية ®PMP

يهدف البرنامج إلى تأهيل المتدرب تأهيلاً علمياً وعملياً على إتقان علم وفن إدارة المشاريع. كما انه احد المتطلبات الرئيسية لدخول اختبار شهادة ®PMP. سيتم اعتماد المادة التعليمية لكتاب ®PMBoK النسخة الخامسة المعتمد من أكاديمية إدارة المشاريع، وسيعطى المتدرب جرعات مكثفة من التمارين العملية والأمثلة التطبيقية. يحصل المتدرب على شهادة حضور دورة معتمدة ويعتبر بعدها مؤهلا لدخول اختبار شهادة ®PMP.

PRINCE2 Course

PRINCE2® Course

PRINCE2® Foundation and Practitioner course is designed for recruiters, PRINCE2® certification showcases your commitment to your chosen field of project management, as well as your capabilities and education to manage projects successfully. For recruiters, PRINCE2® certification showcases your commitment to your chosen field of project management, as well as your capabilities and education to manage projects successfully.

PRINCE2 AGILE

®PRINCE2 Agile

®PRINCE2 Agile هي من أكثر الحلول المتكاملة لإدارة المشاريع بمرونة، حيث تجمع بين المرونة والقدرة على الاستجابة للمرونة في إطار محدد. ®PRINCE2 Agile هو امتداد لـ ®PRINCE2 وقد صممت خصيصاً للمؤسسات والأفراد الذين يستفيدون حالياً من ®PRINCE2، حيث يوفر مزيداً من التوجيهات حول كيفية تطبيق الأساليب المرنة في منهجيات إدارة المشاريع المعترف بها عالمياً. تكمن قوة ®PRINCE2 في مجالات توجيه المشاريع وإدارتها. بينما يكون التركيز في ®PRINCE2 Agile على تسليم المنتجات، و ينتج عن الدمج بين الاثنين حل متكامل وأمثل لإدارة المشاريع. يتطلب حضور دورة ®PRINCE2 Agile أن يكون المتدرب حاصلاً على شهادة PRINCE2® Practitioner.

P3O course

P3O® Course

The Portfolio, Programme and Project Offices (P3O)® Foundation certification is an entry-level credential in the P3O® guidance. Having a P3O® credential in your resume reveals your interest and knowledge of the key principles, methodologies, service tools, and techniques used in the P3O® guidance. You will be able to effectively contribute to the improvement of portfolio, program and project management within an organization.

MSP course

MSP® Course

MSP® Foundation and Practitioner course is designed for organizations in the public and private sectors around the world, this methodology facilitates effective program management by: delivering change, aligning the project with business strategy, encouraging senior management support, attaining better co-ordination and control, streamlining transition of business operations, and bringing about tangible business benefits.

MSProject

برنامج مايكروسوفت بروجيكت 2013 و 2016

تهدف الدورة التدريبية إلى تأهيل المتدرب تأهيلاً علمياً وعمليا على إتقان استخدام برنامج مايكروسوفت بروجكت 2013 و 2016، ويعد البرنامج من أدوات إداراة المشاريع الصغيرة والكبيرة، وهو مصمم بطريقة إحترافية وسهلة الاستخدام من قبل شركة مايكروسوفت العملاقة. يتميز هذا البرنامج بتفعيل الرسوم البيانية؛ لإعطاء تصور شامل ودقيق بحالة المشاريع، كما أنه يعطي المرونة اللازمة لتفاعل فرق العمل بسهولة ويسر سواء للأفراد أوالفرق أوالشركات.

مقدمة لإدارة المشاريع ®CAPM

يهدف البرنامج إلى تأهيل المتدرب تأهيلاً علمياً وعملياً على التعرف على مبادئ علم وفن إدارة المشاريع. سيعطى المتدرب تمارين عملية وأمثلة تطبيقية. يحصل المتدرب على شهادة حضور دورة معتمدة تحتوي على 23 ساعة تدريبية معتمدة.

إدارة مخاطر المشاريع ®PMI-RMP

يهدف البرنامج إلى تمكين رجال الأعمال والإحترافيين في إدارة المشاريع من إتقان علم وفن إدارة مخاطر المشاريع، كما أنه أحد المتطلبات الرئيسية لدخول اختبار ®PMI-RMP الذي يجعل من المتدرب معترف به دوليا بإتقان مهارات إدارة مخاطر المشاريع، وسيتمكن المتدرب من تطبيق مهارات إدارة مخاطر المشاريع بشكل عملي وفعال في كافة أنواع المشاريع بما يتوافق مع كتاب ®PMBOK النسخة الخامسة.

إدارة جدولة المشاريع ®PMI-SP

يهدف البرنامج إلى تمكين رجال الأعمال والاحترافيين من تطوير مهاراتهم في المجال المخصص لتطوير جدول المشروع والمحافظة عليه. هذا البرنامج يساعد المختصين في جدولة المشاريع في التعرف على أفضل التجارب العالمية من معهد إدارة المشاريع العالمي وذلك بكل ما يتعلق بجدولة وقياس اداء جدول المشروع بما يتوافق مع كتاب ®PMBOK النسخة الخامسة.

PgMP® Course

PgMP® course provides the information that you need to prepare for PMI’s credential, the Program Management Professional (PgMP)®. At the same time, it gives you the knowledge, in an organized and experiential framework that you need to improve your program management competency and your ability to make a contribution to program success. This world-class course will help Program Managers translate the International Standard for Program Management into real-world technologies and real-world applications.

ITIL

ITIL® Foundation Course

ITIL® Foundation is an entry-level qualification for ITIL® through which professionals can get a general overview of the key elements, concepts and terminology used in the ITIL® Service Lifecycle. By understanding the fundamentals of ITIL®, you can make a knowledgeable contribution to IT services in your company. The ITIL® Foundation credential is the first step towards gaining holistic knowledge of IT Service Management, which is usually required for senior roles in companies. With the credential, you can improve your career prospects in IT Service Management.

ITIL

ITIL® (SS) Course

ITIL® (SS) Intermediate Service Strategy credential on your resume indicates your knowledge and skills in the domain as well as your commitment to your professional development in ITSM. For recruiters, this can distinguish your resume from those of other applicants. With an ITIL® Intermediate Service Strategy certification, you can have the knowledge and skills that are being sought by employers around the world, and hence, can expand the scope of your career as a global ITSM professional.

ITIL

ITIL® (SD) Course

As one of the qualifications in the ITIL® Service Lifecycle stream, ITIL® Intermediate Service Design (SD): Puts the focus on the accurate design of IT services. Learn the architecture, processes, policies and documentation that will enable the design of services that align with organizational and program objectives. Supports business results. Enables and facilitates the process of business change. Improves customer experience. Facilitates the management of risk. Optimizes return on investment and value of services. Shows a path for continual service improvement.

ITIL

ITIL® (ST) Course

ITIL® Service Transition (ST) is one of the qualifications in the ITIL® Intermediate Service Lifecycle stream. This module imparts knowledge about the processes and management techniques that will enable the building, testing and execution of products and services. As a means to manage the change process for the new or revised resources, the module offers invaluable insights. Supports business results. Enables and facilitates the process of business change. Improves customer experience. Facilitates the management of risk. Optimizes return on investment and value of services. Shows a path for continual service improvement.

ITIL

ITIL® (SO) Course

As a globally recognized framework, ITIL® helps organizations around the world to deliver high-quality IT services. With an ITIL® Intermediate Service Operation certification, you can look forward to rewarding opportunities as a global ITSM professional and expand the scope of your career. The ITIL® Intermediate Service Operation credential showcases your knowledge and skills in service operation, and that you are willing to invest in your continuous professional development. This makes your resume stand apart from those of your peers, in the eyes of recruiters.

ITIL

ITIL® (CSI) Course

ITIL® (CSI) Intermediate Continual Service Improvement course is part of the ITIL® Intermediate Lifecycle stream, and one of the modules that leads to the ITIL® Expert Certificate in IT Service Management. The purpose of this training module and the associated exam and certificate is, respectively, to impart, test, and validate the knowledge on industry practices in service management as documented in the ITIL® Continual Service Improvement publication.

ITIL

ITIL® (MALC) Course

Once ITIL® (MALC) Certified, professionals gain proficiency in the following: Key concepts of the service lifecycle. Communication and stakeholder management. Integrating service management processes across the service lifecycle. Managing services across the service lifecycle. Governance and organization. Measurement. Implementing and improving service management capability.

CHAMPS2 course

CHAMPS2® Course

CHAMPS2® is broad in scope encompassing the whole business change journey, from identifying the business need, to achieving the desired outcomes. It is rich in detail including “how-to” guides, document templates and best practice examples online. The method not only provides a structured approach to change management, it is also flexible and can be adapted for use in a range of change initiatives of any scale, across both public and private sector organizations.

Six Sigma – Yellow Belt course

Six Sigma – Yellow Belt Course

Six Sigma Yellow Belt training provides insight to the techniques of Six Sigma, its metrics, and basic improvement methodologies. A yellow belt certifies knowledge of how to integrate Six Sigma methodologies for the improvement of production and transactional systems to better meet customer expectations and bottom-line objectives of their organization. Following this course you’ll understand how Business Improvement leads to increased efficiency, reduced costs, improved quality and higher satisfaction for both customers and employees.

Six Sigma – Green Belt course

Six Sigma – Green Belt Course

Lean Six Sigma Green Belt looks forward in ensuring that the employees are developed to meet the requirements of the modern day corporate world. Lean Six Sigma Green Belt certification has been designed to encourage critical thinking of the modern day managers. It is also referred to as lean six sigma green belt certification. A Lean Six Sigma Green Belt possesses a thorough understanding of all aspects within the phases of D-M-A-I-C. They understand how to perform and interpret Six Sigma tools and how to use standard principles of Lean.

Six Sigma – Black Belt course

Six Sigma – Black Belt Course

The Lean Six Sigma Black Belt course will advance the skills and knowledge of professionals who, through practical experience, have demonstrated their basic mastery of the Define, Measure, Analyze, Improve, and Control (DMAIC) process and by previously attaining Six Sigma Green Belt status. The application of a critical thinking using the data acquired through the DMAIC methodology to support company process improvement efforts will be major focus of the discussions and in-class activities. This course is an instructor-led, classroom-based environment.

HR Department Setup

إعداد إدارة الموارد البشرية

تعتبر الموارد البشرية العنصر المهم للوصول الى تحقيق الاهداف والغايات المرجوة داخل أي منظمة، حيث تعنى إدارة الموارد البشرية بمجموعة أساسية من المهام التي من شأنها تحسين نوعية العمالة الموجودة داخل المنظمة من حيث الاستقطاب والاختيار والتعيين وأيضا من حيث رفع الكفاءات للعمال الموجودة فعلا سواء بالتدريب او بالتحفيز.هذه الدورة تعد مدخلا جيدا ومناسبا لفهم طبيعة عمل الموظفين في إدارة الموارد البشرية في أي منظمة، حيث تشمل مفهوم الإدارة بشكل عام، وشرح الوظائف والمهام الأساسية لإدارة الموارد البشرية، ووصف السمات الشخصية المطلوبة للعاملين في هذه الإدارة الحيوية، كما تقدم مجموعة من التحديات التي تواجه العاملين في هذه الإدارة.

Job Descriptions, Career path Management & Succession Planning

الوصف الوظيفي وإدارة المسار الوظيفي وتخطيط التعاقب الوظيفي

والوظيفي وتنمية مهاراتهم لاستخدام الأساليب التي تحقق ذلك، وحيث أن إدارة المسار الوظيفي ترتبط إرتباطاً وثيقاً بالأوصاف الوظيفية حيث أن الفرد في المنظمة يجب أن يكون على دراية كافية بما تتضمنه الأوصاف الوظيفية تقوم الدورة بمناقشة وحدات معرفية ومهارية خاصة بمفهوم المسار الوظيفي والأوصاف الوظيفية و إعتبارات التخطيط السليم للمسار الوظيفي والعمليات والأدوات والنماذج الشائعة والمطلوبة لتنفيذ عملية إدارة المسار الوظيفي بنجاح.

Manpower Planning, Recruitment and Onboarding

تخطيط القوى العاملة والتوظيف وتهيئة الموظفين الجدد للعمل

سيتم في هذه الدورة العمل على تنمية المهارات و القدرات في مجال الإستخدام الأمثل للقوى العاملة ووضع التخطيط الفعال للموارد البشرية في كل من الأجل القصير والطويل .و سنناقش فيه الوحدات المعرفية والمهاريه ذات الأهمية للمشاركين من أبرزها ماهية تخطيط القوى العاملة . و متطلبات نظام تخطيط القوى العاملة الفعال . و مراحل تخطيط القوى العاملة .و أسس الإستقطاب والإختيار و التعيين الجيد للقوى العاملة .و مراحل عملية الإختيار و التعيين الجيد للقوى العاملة .و تنمية مهارات القوى العاملة داخل و خارج المنظمة .و أسس المحافظة على القوى العاملة وصيانتها . و حالات و مشاكل تطبيقية في مجال تخطيط القوى العاملة

Training & Development & Talent Management

التدريب والتطوير وإدارة المواهب

يعتبر التدريب في أحد وسائل تطوير رأس المال البشري، التي يعتمد عليها في رفع مستوى الكفاءة الوظيفية للموظفين، إذ يعتبر التدريب والتطوير بمفهومه الحديث إطار عمل متكامل وخياراً استراتيجيا في منظومة تنمية الموارد البشرية، من أجل مواكبة التحديات المتمثلة في متطلبات العمل المتغيرة، على اعتبار أن التدريب يؤدي إلى نقل المعرفة الفنية والعملية، بطريقة تمكن المنشأة من مواجهة أي تحديات يفرضها التسارع المعرفي ضمن بيئة العمل سيتم في هذه الدورة التطرق إلى السياسات والإجراءات التي يتم اتباعها في التدريب والتطوير، وفقا لأفضل الممارسات في هذا المجال ، بالإضافة إلى إجراءات وآليات تنفيذ مراحل نظام التدريب والتطوير المعتمدة.

Performance Management

إدارة الأداء

إدارة الأداء الوظيفي واحدة من اهم وظائف ادارة الموارد البشرية واكتساب مهارات وخبرات عملية في تقييم الاداء ضرورة لنجاح الخطط الادارية والتشغيلية بالشركة. لذلك صمم هذا البرنامج لإكساب المشاركين الخبرات والمهارات والتطبيقات العملية المستخدمة في تقييم اداء مرؤوسيهم وتحليل اسباب انخفاض الاداء وكيفية الاستفادة من مستويات الاداء المتميزة وتعريف المشاركين بالمنهجية العلمية لربط الكفاءات والعلاوات بمستوى الأداء والعمل على تقدير الإنجازات والنتائج المتميزة.

Leadership Development

تطوير القيادات

تقوم هذه الدورة بإعداد المشاركين نظرياً وعملياً لممارسة الأدوار القيادية بفاعلية وكفاءة من خلال إكتسابهم للمعارف و المهارات و الاتجاهات المعاصرة التي تؤهلهم لممارسة العمل القيادي بمفهمومه المعاصر بفاعلية وكفاءة بما يساهم في رفع قدرتهم على التميز في الأعمال القيادية الموكلة لهم . من خلال المزج بين المعرفة والمهارة في مجال التدريب للقادة وتوضيح مفاهيم القيادة واكساب المشاركين مهاراتها.

Decision Making Skills

Decision Making Skills Course

In Decision Making Skills training course, you will learn how to apply systematic decision-making processes in order to reduce risk and choose the best course of action for the project, team, the organization, and you. This course reveals the steps necessary to making decisions that are aligned with business objectives and provides problem solving tools to address a range of challenges that every leader encounters. Decision Making Skills training course is for those who want to learn a process for making better critical decisions in order to increase their effectiveness and results within their organizations.

PHRi™ Course

The Professional in HR – International (PHRi™ training course) is a globally relevant credential that is designed to validate professional-level core human resource knowledge and skills. The credential demonstrates mastery of generally accepted technical and operational HR principles. Independent of geographic region, the credential complements local HR practices. Through demonstrated knowledge, the credential enhances the credibility of HR professionals and the organizations they serve.

SPHRi™ Course

The Senior Professional in Human Resources – International™ (SPHRi™ training course) is a global, competency-based credential that is designed to validate professional-level core HR knowledge and skills. This credential demonstrates a mastery of generally accepted HR principles in strategy, policy development and service delivery. Independent of geographic region, this credential complements local HR practices. Through demonstrated knowledge, this credential enhances the credibility of HR professionals and the organizations they serve.

GPHR® Course

GPHR® training course prepares participants to take the exam for the GPHR®, which is a global HR credential designed for HR professionals with cross border responsibilities who are responsible to develop HR strategies for companies having international operations. This certification assess the candidate’s skills and knowledge to be successful in the worldwide market place.

MoV Course

MoV® Course

MoV® provides essential guidance on the most efficient use of resources to maximize the benefits ‘from portfolios’, ‘programmes’ and ‘projects’. MoV® combines a set of principles, processes and techniques.

MoP Course

MoP® Course

The MoP® (Management of Portfolios)guidance provides senior executives and practitioners responsible for planning and implementing change, with a set of principles, techniques and practices to introduce or re-energize portfolio management.

PfMP® Course

Formal portfolio management is the most effective way to implement strategic initiatives because it bridges the gap between strategy and implementation. The Portfolio Management Professional (PfMP)® signifies your advanced competency in the coordinated management of one or more portfolios to achieve strategic objectives.

PMI-ACP® Course

The PMI Agile Certified Practitioner (PMI-ACP)® formally recognizes your knowledge of agile principles and your skill with agile techniques. The PMI-ACP® certification recognizes an individual’s expertise in using agile practices in their projects, while demonstrating their increased professional versatility through agile tools and techniques.

PMI-PBA® Course

The PMI-PBA® credential spotlights your ability to effectively work with stakeholders to define their business requirements, shape the output of projects and drive successful business outcomes. One of the benefits of this Training Program is to increase your odds of passing the PMI® Professional in Business Analysis (PMI-PBA)® the first time.